Translation

NewStatPress
Visits today: _

Największy kontenerowiec na morzach zawitał do Portu w Gdańsku

W pierwszych dobach czerwca teraźniejszego roku port w Gdańsku odwiedził niecodzienny gość. Wtedy bowiem przy gdańskim nabrzeżu zacumowany został kontenerowiec cechujący się największą ładownością wśród wszystkich używanych obecnie statków, to znaczy 19224 sztuk. Jak się okazuje jednak, nie jest to najdłuższy spośród tego typu statków, ponieważ tytuł ten posiadają aktualnie kontenerowce grupy Maersk, lecz jego wymiary z pewnością imponują. Kontenerowiec ma 396 metrów na długość, jego zatopienie to 16 metrów, a całkowita szerokość jego pokładu to blisko sześćdziesiąt. To wszystko powoduje, że na jego pokładzie bez żadnego kłopotu zmieściłyby się cztery boiska do piłki nożne, więc miejsca na ustawienie kontenerów naprawdę będzie sporo. Na okoliczność port w Gdańsku ma możliwość obsługiwania tak potężnych statków, zresztą wspomniane już kontenerowce mające największą długość regularnie przypływają do niego. Przez najbliższe miesiące ma zostać oddane do użytku drugie nabrzeże, jakie jest na dzień dzisiejszy w budowie. Dzięki temu zdolności przeładunkowe portu powinny się powiększyć do 3 milionów TEU w skali roku, co zagwarantuje miejsce w ścisłej czołówce terminali na terenie Europy. Najogromniejszy z kontenerowców świata pojawił się w Porcie w GdańskuMAYA, bo taką nazwę otrzymał prezentowany statek, został wybudowany w jednej z największych koreańskich stoczni, a został oddany do użytku dopiero co przed rokiem. Zgodnie z tradycjami obowiązującymi u armatora MSC, nazwa wodowanego statku pochodzi od imienia jednej z córek głównego prezesa, Diego Aponte. MAYA to jeden z sześciu z grupy ULCS, jakie posiada armator, na dzień dzisiejszy króluje jeżeli o możliwości załadunkowe. Dotychczas szlaki z Chin do Gdańska obsługiwane były przez kontenerowce należące do floty Maersk Line, lecz czerwcowy pobyt zaczyna nowy etap w obsłudze wspomnianych szlaków. W chwili obecnej zaczęły się do niej także włączać