Translation

NewStatPress
Visits today: _

Kolejne projekty inwestycyjne w szczecińskim porcie

Szczecin przez swoje położenie stał się w pewnym sensie bramą na Morze Bałtyckie dla sąsiednich państw. Położony jest w bardzo dobrym miejscu, przy głównej trasie pomiędzy Skandynawią a Południem Europy, przez co ma świetne warunki na to, żeby mieć odpowiednią pozycję w tym rejonie. I stara się to wykorzystać, bowiem ze szczecińskiego portu prawie codziennie odpływają różne statki do krajów Skandynawskich i Rosji, a poza tym obsługuje on feedery pomiędzy największymi, globalnymi portami, na przykład Rotterdamem, Hamburgiem czy Gdańskiem. Od kilkunastu miesięcy połączeniowa lista powiększyła się o kolejne pozycje, gdyż pojawił się na niej połączenia kontenerowe firmy Tschudi Logistics AS do kolejnych kilku europejskich portów. Port aktualnie potrafi obsłużyć w zasadzie wszystkie ładunki, jakie są przewożone drogą morską, poza drobnicą i kontenerami są to również produkty niebezpieczne i ponad gabarytowe. Na wyposażeniu portu można znaleźć szereg nowoczesnych urządzeń, pozwalających na dość szybką obsługę różnego rodzaju jednostek.

Władze portu bez przerwy inwestują w jego rozwój, czego widocznym efektem są kolejne zakończone sukcesami projekty. Zupełnie niedawno ich lista wydłużyła się o następne dwa, to znaczy oddanie do użytku nowego placu na kontenery i montaż dźwigu przeładunkowego. Pierwsza inwestycja została wyceniona na 65 milionów, dzięki niej składować będzie można dwa razy więcej typowych kontenerów niż wcześniej.

Kolejne projekty inwestycyjne w porcie w SzczeciniePowierzchnia nowego placu to 15 tysięcy metrów kwadratowych, oprócz tego na jego potrzeby zakupiono jeszcze naczepy, wozy kontenerowe i ciągniki. Ogromnie przydatny podczas bieżących prac może być następny nabytek, to znaczy 40-metrowy nowoczesny dźwig. Jeżeli pracuje samodzielnie jego udźwig wynosi 100 ton, a w duecie z drugim takim urządzeniem powiększa się do 150 ton. Bardzo dużą zaletą tego sprzętu jest jego mobilność poruszania się, przeznaczony będzie przede wszystkim do obsługi tradycyjnych kontenerów i cięższych towarów, takich jak konstrukcje metalowe czy bloki granitu. Jeśli nie będzie dużych problemów z instalacją oraz końcowym odbiorem, to powinien on zacząć normalną pracę już od stycznia.