Translation

NewStatPress
Visits today: _

Wpływ kryzysu kontenerowego na zyski grupy Maersk

Ostatnie parę miesięcy to bardzo ciężka sytuacja jeśli chodzi o branżę transportu morskiego. Opłaty za przewóz kontenerów cały czas spadają, i aktualnie nic nie wskazuje na to, aby sytuacja mogłaby ulec znaczącej poprawie. Na nałożyły się różne przyczyny. Po pierwsze znacznie spowolniła gospodarka w Chinach, a poza tym na rynku jest aktualnie bardzo duża nadpodaż jednostek, co także ma spory wpływ na tak wyniszczającą wojnę na ceny. Budowa teraz wodowanych jednostek rozpoczynała się kilka lat temu, gdy rynek zupełnie inaczej się przedstawiał. Największa ilość wodowanych jednostek zbiegła się z początkowym etapem kryzysu na świecie, i w pewnym momencie zaczęło się okazywać, że spora ich część po prostu nic nie ma do roboty. Rzecz jasna sytuacja tego typu ma duży wpływ na ogólną kondycję armatorów. Duża ich część notuje znacznie mniejsze zyski, a niektórzy armatorzy zaczynają wręcz mieć straty. To wszystko wymusza podejmowanie odpowiednich działań aby ograniczyć koszty, przewoźnicy poszukują tu rozmaitych sposobów na to, żeby pomimo kryzysu działać na adekwatnym poziomie.

Wpływ kryzysu kontenerowego na dochody aliansu MaerskTen światowy kryzys dotknął także nawet największe firmy z tej branży, co bardzo dobrze można zobaczyć na przykładzie jednego z liderów czyli firmy Maersk Group. W pierwszym kwartale bieżącego roku miała ona jedynie 224 miliony dolarów zysków, co jest naprawdę niewiele w porównaniu z poprzednim rokiem, gdy było to miliard sześćset milionów. Obniżka przychodów wystąpiła przy prawie wszystkich spółkach giganta z Danii, z wyłączeniem Damco, Maersk Drilling i Maersk Tankers. Jeśli chodzi o Maersk Transport wpływ na wynik finansowy tej właśnie spółki ma niski poziom cen ropy naftowej, co spowodowało duży popyt na nią. Z kolei jeden z największych przewoźników kontenerowych, czyli Maersk Line miał w obecnym kwartale jedynie trzydzieści siedem milionów dolarów zysku. Przed rokiem było to aż 714 milionów, więc różnice są naprawdę ogromne. Lecz jednak powiedział niedawno Nils S. Andersen, który pracuje na stanowisku prezesa Maersk Group, firma jest dość usatysfakcjonowana z osiąganych w tym roku wyników. Mimo ciężkiej sytuacji uzyskano zyski w wysokości ponad 200 milionów dolarów, zwłaszcza cieszy obronienie przez Maersk Line pierwszego miejsca między przedsiębiorstw z tej branży.
.