Translation

NewStatPress
Visits today: _

Rekordowe przeładunki w gdańskim porcie 2015 roku.

Port DCT aktualnie jest największym portem w naszym kraju, zaczął także stanowić ogromnie ważny węzeł logistyczny. Przyczyniły się do tego inwestycje przeprowadzone w poprzednich latach, a oprócz tego trafne decyzje jakie podejmowały władze tego obiektu. Niedawno władze portu postanowiły poinformować, że już upływie jedenastu miesięcy tego roku została zanotowana rekordowa ilość obsłużonych towarów, czyli około 33 milionów ton. Lecz pamiętając o tym, że jest przecież jeszcze cały grudzień, to jest duża szansa na to, że ilość ta urośnie do pełnych 35 milionów. Czegoś takiego wcześniej się nie udało uzyskać żadnemu naszemu portowi, tak naprawdę to Gdańsk jest pierwszym, który przekroczy tak duży wynik. Duże znaczenie ma równie to, że już kolejny raz port w Gdańsku bije rekordy rozładunków, regularnie je powiększając o kilkanaście procent. W aktualnym roku dynamika rozwoju wynosi 13 procent, a że już w listopadzie plany zostały sporo przekroczone, więc końcówka powinna wyglądać rzeczywiście świetnie jeśli chodzi o względy biznesowe.Rekordowe przeładunki w porcie gdańskim 2015 roku

Jednak portowe władze wcale nie planują pozostać przy tym co jest. W komunikatach dla prasy wyraźnie zaznaczają, że na ten wynik duży wpływ miały poczynione do tej pory inwestycje, lecz również zapowiadają następne, które mają jeszcze bardziej poprawić rolę tego portu. Obecnie realizowany lub planowany jest szereg projektów, w tym rozbudowa terminala kontenerowego DCT, nowe terminale paliwowy i masowy oraz miejsce do kompleksowej obsługi statków w Bazie Paliw Płynnych. Do 2020mroku jest planowane przeznaczenie blisko dziewięć miliardów, z których większa część to będą środki finansowe firm prowadzących interesy na terenie portu. Zarząd portu także zamierza wyłożyć dość pokaźną kwotę, bo około miliarda złotych, co będzie do tej pory największym projektem inwestycyjnym. Wstępnie wszystkie prace mają być wykonane w czasie najbliższych pięciu lat, lecz zapewne w międzyczasie mogą się pojawić nowe plany, jeszcze bardziej zwiększające konkurencyjność portu. Przez to wszystko właściciele gdańskiego portu planują, że w kolejnych dziesięciu latach ilość rozładowanych towarów będzie trzy razy większa.